you hate me, cause you aint me!








Anonym
om Jag tar hora som en komplimang!:
Antar att du har blivit kallas hora ett antal gånger för att ha kommit fram till detta.. Men vad skönt för dig att du tycker det känns bra att vara en hora som snor andras killar:) Lycka till med att sno åt dig en kille, det kan du ju behöva..

(Måste bara påpeka att denna komentaren säkerligen kommer från en person som inte gör annat än att störa sig och bara se de negativa i allt istället för att se positivt i de negativa! Någon som vill trycka ner andra. För läser man mellan raderna vill hon/han att jag ska vara en hora och tycka om att sno andras killar just för att kunna ha något att få ut sina irritationer på. Hon/han hade redan bestämt sig för att ogilla mig. Därför tror jag att de är en person som ogillar mig och vet vem jag är. Dom tolkar de som dom vill tolka de.
Som jag fick en till kommentar på tidigare inlägg. Den tjejen går i mer positiv anda och sånt gillar jag. Hon förtstod precis var jag menade för hon la inte energi på att se de negativt! När fallet inte var sådant.)



Du förstod inte grejjen med detta inlägget. De behöver inte alltid grunda sig på mina egna erfarenheter vet du! Om jag tänker efter har jag nog aldrig blivit tillkallad detta. Inte vad jag minns har säkert hänt när man var yngre och folk använde de som ett ord som var lika vanligt som ordet hej. Och kanske bakom min rygg, de kan inte jag svara på! Anledningen till att jag drog upp de var för jag kom och tänka på att för ett tag sedan så var de familjemedlemmar från mitt ex famij som kallade min mammi för hora och inte bara uttrycket hora utan enligt dom så var hon en på riktigt. Hon tog betalt helt enkelt. Mamma svarade trevligt, den dagen jag blir hora lovar jag att ringa och berätta de för dig! Vi har haft väldigt många roliga stunder om detta, jag och mammi! Speciellt när vi kom på hur mamma hade råd att betala min turkietresa, hon hade ju såklart dragit fram röda lackväskan! Anledningen av bråket är alldeles för pinsamt och korkat för att dra upp här. Jag vill inte hänga ut någon!

Jo nu tror jag att jag kommer ihåg. En gång ringde de en tjej på min telefon, jag och mina kompisar satt och åt mat efter att ha festat den kvällen. Har fortfarande ingen aning om vem de var eller varför? Men en hora var jag tydligen :) Haha avundsjuk säkerligen. Jag kanske hade råkat prata med fel kille? För de kan faktiskt få en att bli en hora? Visste ni inte de?

Grejen jag ville få fram var att jag tycker att vi ska sluta ta åt oss av detta ordet! För de finns ingen anledning att ta åt sig som jag skrev i de förra inlägget, de ligger bara avundsjuka bakom alltihopa. De kanske skulle få folk att sluta använda de för visst är de inte lika roligt när folk inte tar åt sig? ;)

Och de är med att stjäla killar? hallå eller väx upp och sluta barnsla dig! Sånna som bara går in för att förstöra och sen sticker när dom uppnått de är ju sjukare än dom som använder ord!
Kärlek sker när kärlek sker! De finns inget vi kan rå för. Våra känslor är ganska svåra att ändra på. De där är din egna tolkningsfråga! Jag menade ju såklart av den simplaste graden att en tjej och en kille kanske gör slut och tjejen är fortfarande kär i honom men han träffar en ny tjej efter att dom har gjort slut och dom börjar umgås. Då kan de hända att tjejexet blir svartsjuk, ledsen och besviken och tar då fram de mest använbara och sårande ordet hora för att hon på något sätt intygar sig själv att få en dålig bild av tjejen så att hon kan må bättre och övertyga sig om att hon är bättre och den nya sämre. Men de är ju inte de de handlar om. Man är ju inte dålig för att någon gör slut och hittar en ny.Man är inte värdelös eller misslyckad! Ibland är de ju bara så att folk förändras eller man själv förändras och helt enkelt så glider man ifrån varandra. Tänk på att du också är eller kommer att vara den där nya tjejen. Visst hade du då inte velat att den gamla tjejen prata skit bakom din rygg när hon inte ens känner dig? Min mamma har alltid sagt. - försök tänka dig in i den andres situition och handla utifrån de. Jag försöker leva upp till de, íbland är de lätt ibland är de svårt. De är lätt att vara klok när de gäller andra.


Sen så tar jag ju såklart inte åt mig att jag är en hora de var ju lixom de som var grejen att inte göra de utan att bara vända om de och göra de till något positivt istället. Allt jag vill göra är att starta något som kan få bort detta belagda ord. Dels för att de mest är vi tjejer som får stå ut med de? Skulle alla ignorera de och inte visa att man blir stött eller att man ens tar åt sig tror jag faktiskt att de skulle försvinna. För de är som jag säger; ingen tycker de är kul och bråka med någon som inte bråkar tillbaka. Bråkstaken ger upp, den blir knäckt.

Sen en annan sak tror jag faktiskt att vissa tjejer kan påverka sina killar på ett sätt som gör att dom till slut håller med om att den där egentliga snygga/söta tjejen som kanske är hur trevlig som helst är en slampa. Men sen när de väl tar slut kan killen ge första stöten på just den tjejen. Jag vet att de är så. Jag har nämligen hört om en sann historia då detta hänt! Och de kankse man gör för att man själv innerst inne tycker att hon är finare, då ligger de ju även en avundsjuka där. Men de är ju faktiskt inte de som är grejjen. Din pojkvän tycker ju säkert att du är tusen gånger finare just i de tillfället du tror att fallet inte är så och därför vill övertyga och ha bekräftelse. De handlar ju faktiskt inte om utseendet hela tiden, utan mycket om personlighet men de märker man först när man bli äldre.
De är de allt handlar om vi jämför oss alltid, iallafall vi tjejer, vi är extrema. Vet inte hur ni killar är? Men jag tror inte de för de verkar inte vara lika mycket svartsjuka och sånt i era relationer. Vi tjejer jämför, och ska vara snyggast, och jämför våra killar och bla.bla.bla. Vi är så himla avundsjuka. Jag inser nu att världen hade varit en bättre plats utan svartsjuka. I väldigt många fall, speciellt i relationer. Jag menar mord, misshandel m.m!
Varför kan vi inte bara vara nöjda med oss själva och faktiskt inse hur unika vi alla är? Ingen är den andra lik och att just någon tycker att du är den bästa oavsett hur många andra trevliga och snygga tjejer/killar de finns där ute. Lägg energin på att tycka så mycket om andra på något bra istället. Något trevligt och roligt. I just wants to make a better world for us to live in!

haha ja! Du kanske ska passa dig ifall du har någon ;D (you started it!)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det finns ingen chans i helvetet att min pojkvän skulle vilja ha dig. Någon som kallas sig själv för bunnie och sin mamma för mammi hör hemma i någon skämtserie, jag trodde helt seriöst inte att det fanns sånna människor.

Antagligen är jag någon du känner ja, och du har behandlat mig på det värsta sätt som går. Sen bryr jag mig egentligen inte ett skit om det längre men du ska veta att du inte alls är en så bra människa som du tror att du är. Du har förstört väldigt mycket för mig..

2009-09-24 @ 08:13:18
Postat av: sara

Det var inte så månag kommentarer du hade att svara på lilla bunnie.. stackars liten.

2009-09-29 @ 15:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0