MONSTER

Hej damer och herrar.
Igår städa jag i princip hela dagen eller mer kvällen faktiskt då jag började klockan fyra. I högklackat, fråga inte varför? Eller jo, jag läste någonstans att de skulle vara dubbel effekt på träning. Hade ganska ont i fötterna när jag väl placera mig i sängen först klockan halv ett. Sega med städningen som tusen. Sen fick jag tvättat också, så nu har jag rena trosor igen :)
Fick även pakat upp alla väskor ifrån Egypten.. var änna på tiden kände jag. Och vad hitta jag? Rosen jag fick på restaurang tam tam. Och den lukta fortfarande färskt, Lovely!

Hur som helst började min morgon med att de ringde på dörren vid en halv elva. Trodde de var mor min som skulle lämna nycklarna så gick upp i trosor och linne, men icke. De var en dude från hyresgästföreningen så jag gömde mig lite lätt bakom dörren och svarade med en sprucken wiskey röst att jag inte alls tycker att de givit några fördelar förut att vara medlem som han påpekade. Han sa att han skulle komma tillbaka en annan gång.
Sen gick jag ner till mamma för att hämta Laika men då var mamma hemma dålig så de blev ingen Laika passning. Gick upp igen och skulle städa men la mig i sängen istället och höll på att somna då reste jag mig och började städa. Och oj vad irriterad jag var medans. Men Håkan underlätta mig lite. Efter ett tag började de kännas bättre vad händer då? Jo jag tappar en dvd skiva på golvet som jag säkert sitter i 5 minuter att få upp, helt omöjligt. Blir grinig igen går därifrån kommer tillbaka och går förbi och sneglar på den. Tar en annan cd skiva och drar upp den med mot väggen. Sen när jag ska börja torka golven halkar jag typ ner i spagat och ner på rumpan, de gjorde ont.
Sen när jag skulle byta rent i sängen så gick jag över på andra sidan för att stoppa in lakanet under bäddmadrassen och sen orka jag inte gå runt igen så jag tänke att jag rullar över sängen istället för att komma på andra sidan men måste tagit i så att jag rullar så fort att jag rullar ner på golvet och hamnar sittandes, då skratta jag faktiskt.

Sen när jag lagt mig till rätta i sängen med värmeljus runt omkring och datan i knät för att skriva några viktiga brev ser jag något stort och svart mitt framför ögonen komma ner ifrån taket. Inser att de är en mega spindel som nästan satte sig på mig. Drar ner den bort med täcket och reser mig hastigt upp ställer mig upp och skriker och hoppar lite ifall han råkat hamna på mig... verkar inte så? men skriker lite till. Han hade försvunnit och jag leta och leta, kändes nästan som jag sett i syne. Börjar ta bort täcket och kuddar och då springer han över under soffan. Gråtskrikskrattar igen och försöker få ut han därifrån men lyckas inte, drar fram dammsugaren för att skrämma ut han men kommer sen på att jag kanske råkar dammsuga upp han och då vet jag ju inte om han är kvar eller inte. Lyser med ficklampa under soffan men ser inget letar lite vid sängen och skymtar något svart under mina innetofflor, lyfter lite lätt och där är han. Gråtskrikskrattar igen och försöker ta död på han med ett block men han är snabb och kryper upp i sängen och jagar mig. Lyckas få ut han på golvet och bang, jag fick han! Sjukt att man kan vara så rädd för något så litet, var riktigt nära på att gråta men kunde inte så de blev att jag skratta istället. Mina grannar måste tro att jag är sinnessjuk?!






Blev inte klar med alla papper förän halv sju i morse. Sen skulle jag upp vid tio så de blev bara 3 timmars sömn men känner mig riktigt pigg faktiskt. Måste vara för jag cyklat en hel del nu på morgonen.

Idag ska jag bara ha en tilda-dag. Inga måste idag för jag gjorde allt igår. Ska sola, sen ska jag ut och gå och sen ska jag göra iordning mina naglar och kanske ta ett bad och ikväll ska jag titta på twilight och new moon:) Kanske syr också om jag får lust till de. Mina "gardiner" skulle behövas sy till riktig passform.

Plutt fick ett nytt krypin igår :)


Nu ska jag  äta frulle.

Tjing, BC


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0