Yesterday, Yesterday








I förrgår var en mycket bra dag trots konstiga händelser.

Åker först till staden där vi ska hämta bio biljetterna. Får ett sms från ett okänt nummer där jag först inte fattar något, sen kom jag på att jag kanske skulle tagit en promenad med en men de funka tydligen inte idag.
 Mappi skulle även in på Hemmakväll och beställa skönheten och odjuret serien men hon tyckte vi skulle ta det efter vi hämtat the tickets.
Ingen snygging denna gången, sist gång vi var i V och skulle se på bio mötes min och "MR S"  blick och jag fick rusning i hela kroppen och efter en stund måste jag vända mig om för att titta lite till och tydligen tänkte vi samma sak. Mamma sa att de såg ut som en sekvens ifrån en film. Tror han var 29, mörkhårig, fast rakad, grönbruna ögon, 184, skinnjacka, jeans, svart t-shirt och vita converse, yummi!

Tillbaka på hemmakväll. Jag och mamma kikar runt lite innan hon ska göra de hon kom för att göra och jag hitta mina favoriter som jag hade när jag var liten, jag ville vara kille när jag var liten så jag diggade boys stuffs och tillbringade mina dagar i kalsonger och bar aldrig en klänning. Idag kan jag knappt använda sneakers utan att känna mig grabbig. 
 Turtles, en hel boxer med alla filmer. Den ska jag bara ha! Ja men när mina syskonbarn kommer på besök.

Hur som helst står vi där och tittar och mamma ropviskar. Jag vänder mig om ser en man gå förbi och mamma för ögonen mot honom och gapar som en guldfisk. Jag smyger fram och frågar vad som frågan var om? Din pappa, din pappa får hon så smått fram. Jag bara nej? tittar bort mot mannen som ska vara min så kallade far. Känner knappt igen han.. träffade han för elva år sen då han var tvungen att skriva på ett papper så att jag fick lämna landet sen har jag bara sett han på kort där han är betydligt yngre.

Mamma frågar om vi ska fram och hälsa och jag samtycker inte. Dock vill jag gå och spana lite men ber mamma att ligga lågt då jag vet att han kommer känna igen henne. Efter en stund så går mamma till kassan och jag ställer mig så att jag står fem meter ifrån han. Jag känner ingenting, som att titta på en vägg eller en tall? Försöker långt, långt inne få fram någon som helst reaktion men de bara är.. Inget. Som om de inte satt någon där, utan bara som jag stirra tillbaka i tomma intet. Har alltid haft en annan bild i huvudet där jag skulle bli glad men samtidigt ledsen...typ arg. Men inte ens ilska.

När jag står där med fast blick på honom vänder jag huvudet åt andra hållet och tittar på min mamma och känner allt man någonsin kan känna för en person man älskar. Hon är mitt allt, hon har tagit hand om mig, stärkt mig när jag varit svag, gjort mig glad när jag varit ledsen, fått mig att vakna till när jag behövt de, Skällt och berömt mig när jag förtjänat de. Visat mig vägen. Fått mig att alltid se de possitiva i de negativa. Hon har sett till att de aldrig har saknats någonting i mitt liv. Och de har jag alltid vetat innerst inne men de först nu jag får en klarhet att de verkligen är så. Tittar tillbaka på honom och tillbaka på mamma igen.. jag har redan allt som någon kan önska sig :) Är så stolt över dig!

Innan vi går tar jag mig en sista titt, men ingenting. Idag känns de inte som de ens har hänt. Så lite påverkan hade de på mig. Igår hade jag till och med glömt de.

Hur som helst efter hemmakväll for vi mot T. för att äta mat. Några killar i en bil spana in oss så dom höll på att flyga av vägen, aja baja. Och väl inne på Max blev killarna i kassan så fjolliga att jag nästan tyckte de  var pinsamt. Efter vi ätit upp tänkte jag att jag skulle tvätta händerna åsså var de sånna dörrar som slår igen efter en så jag tänkte inte på att låsa eftersom jag bara skulle tvätta händerna och så öppnar de en kille. Och om han tyckte de var pinsamt! Bad om ursäkt säkert tre gånger innan han snabbt lät dörren dra igen, igen. Jag hann inte förklara, haha!
Efter maten åkte vill till maxi och där inne hade vi superkul, spela basket, prova fula kläder, shakea loss till musik, snorta schampo och balsam som mamma förövrigt erkände att hon har fetisch på att köpa. Blev kär i en minigrill. Har alltid kul med mappi. Tills dess att mina fötter börja värka efter klackarna. Gick lite lätt före och in genom snurren och den lyckades stanna till två gånger, samma sak för mina två eftersläntrare men när mappi kommer går den som på räls. In i bilen fort eftersom de börjar regna och in med nya skivan i cdn. Höja volymen och sjunga och rocka loss hela vägen hem. wihoo.

Väl hemma snackar jag med Adam och tydligen så är han ledig i juni och fråga om han fick komma en vecka till sverige men jag vet i fan om jag känner för att guida runt han en vecka här uppe. phuu! naae sa jag. haha!


BC

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0