Lördag

Smsa lillebror idag och fråga om han skulle med ut på en promenad runda. Mysigt tills dess att vi möter en kvinna med hennes sex schnauzers och min hund gillar inte främmande hundar. Speciellt inte när de kommer tre stycken mot oss. Han blir arg och jag lyfter upp honom säger till människan att han inte gillar okända hundar och ber henne säga till och koppla dom. Tror ni hon lyssnar? Nej! Säger till henne att de finns lagar som säger att man inte får ha lösa hundar och speciellt inte när hon inte har någon pli på dom. Då skäller hon ut mig för att min hund inte är tillräckligt social. Några minuter senare går dom iväg och jag får kyla ner mig med några raska steg. Jag kunde lika gärna varit hundrädd eller hyper allergisk, samt att de kunde slutat illa mellan hundarna. Tänker folk med?

Sen gick vi hem till mig och tog de bara lungt. Gick och handla. Ska laga fläskfilé till oss ikväll. Sen blir de nog en bra film. Sen kvällspromenad och natt tvspelande :)



Kommentarer
Postat av: Linus

Bra, hundar ska vara kopplade!

2010-05-19 @ 03:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0