jag är inte döv jag bara skiter i dig.

En sådan t-shirt med tecten fick jag redan 9 år gammal av min gamla låtsas pappa. Sen har de liksom bara fortsatt. Jag är mästerlig på att ignonera och tala bort. Som att jag inte hörde. Man kan undra varför? Är de för att jag inte vill tala om saningen som den frågande antagligen inte vill höra eller för feg för att säga nej. Eller skulle de kunna vara så enkelt att den frågande i fråga är alldeles för dum för att de ens skulle vara värt att svaras på?
Olika situationer. Olika frågor, olika tankar. Alltid samma svar....
Men i andra speciella sitationer kan jag inte knipa igen. Då har jag åsikter så jag spricker. Vem är jag? När vet man de?




Bonjour mes petits chéris!

Imorgon är de dag 1, och plus 12 dagar sen får vi se. Spännande! De lär visa sig mina damer och herrar.
Men nu ska jag väcka mitt sov sällskap. Lite komiskt att jag ska väcka de. Men jag var väl för tråkig när jag stoppad i två svarta myggor i öronen och spela på full volym melissa horn. För när jag mår kass så inspirerar hon mig, ger mig livsglädjen och meningen tillbaka. Vi ska titta på luftslottet som sprängdes. De vill jag inte göra själv är lite sådär små kyckling när de gäller filmer som går ifrån komedi till drama till thriller. Vissa dagar.

Jag skriver bara lite konstigt ibland. Jag är konstig utan konstigheter kan man säga. Jag trivs som bäst då för de är sådan jag verkligen är. För de är mina tankar, mitt sätt, mina ord.
Varför kan jag då inte frigöra mig och visa? Varför kommer bara mina ord fram genom mina fingrar och inte genom min mun. Vem sa att vi var skapta att göra oss hörda genom talet?
Varför föds vissa döva?

BC

Kommentarer
Postat av: maddie

har oxå en sådan tshirt, så jävla grym!

2010-03-15 @ 00:00:38
URL: http://princessmaddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0