Husmusen

 



En liten mus var inne i mitt kylskåp i morse och lämnade den här fina tårtan till mig. Utan signatur. Dock tror jag mig veta vem musen är.

Superglad var jag i vilket fall som helst när jag fann en stor creme vit kartong med guldtext och innehållet vart ju ännu bättre.
Jag gråter nästan aldrig men i sånna här situationer kan de skådas en liten tår på min kind. En glädjetår! Över att just jag fått bli berikad med så otroligt fina människor i mitt liv.

Mor min var först att skicka ett GRATTIS klockan nio. Jag svarade med ett, komma upp för morgontårta?

Gick ut med schippen innan mor min kom upp men mötes av skönsång alldeles utanför. Sen satte vi oss på hennes veranda i solskenet. Underbart väder är de idag. Jag satt i en tunn, långärmad och de kändes som vår.

Sen begav vi oss upp och jag bjöd på frukost och tårta.
Hon gick precis och nu ska jag smörja in mig, ta på mig och bege mig bort till solariet. Våren kommer och då ska även brännan skymtas. Sen blir de långpromenad. Och mathandling inför kvällen.

PUSS, BC ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0