Första dopp i de lilla blå








Efter en dag i solen. Blev vi sugna på bad. Så drog ut till stranden med PG, Jonas, och Marcus. Iskallt var de första doppet. Andra helt okej. Sen kommer Jonas och puttar i mig en tredje. Tur att jag redan var uppvärmd då. Han springer ju så snabbt i vattnet den lilla haren som knappt våga doppa sig.
Känns skönt att ha avklarat första doppet för i år. Nu ska de bara bli varmare så jag och mor kan åka till hemliga badstället.

Killarna(inte jonas då) fick även försöka hjälpa till att putta på en husbil som kört fast rejält i sanden. Ett misslyckat försök som vi visste redan innan. Undra vad dom hade tänkt ut för smarta tankar när dom kört in där..förbjudet.

Efter badet var ICA stängt så jag och Marcus gick och köpte pizza. Pizzagubben missuppfattade allt. Så jag fick gratis pizza, Marcus fick betala för två. Pizzagubben tyckte de var en bra grej och skulle fortsättningsvis alltid göra så, för min skull. De snurra till allt så jag glömde såsen, fick gå tillbaka, så fick även den gratis. Sen gick jag hem och Marcus till sitt. Fick skiva pizzan i pytte, pytte bitar.
Skulle få in en liten körsbärstomat förut, de gick inte. Då blev jag lite sådär hopplöst ledsen. Hoppas tand mår bättre imorgon.

C.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0