Brownie

Jag blir så lätt trött på mitt hår. Önskade jag kunde har hårfärg efter mitt humör. Men ibland blir jag riktigt sugen på att färga de mörkbrunt eller en djup rödbrun. Hur som helst satte jag i mammas svarta löshår igår för att se hur jag kände. Ska fråga mamsen med. De är ju hon som är bossen som styr upp de hela. Funderar på att lägga i en ren brun färg som slingor. Har ingen lust att vänta en vecka bara. Men de är som dom säger... "väntar man på något gott väntar man aldrig(alltid) för länge".

Just nu sitter jag i mitten av hennes säng, rakrykad mot säng gavlen. Med glasögon, stramt uppsatt hår i klämma och med blicken fäst på ytterdörren. Känner mig lite som en tonårs mamma som sitter uppe och väntar på sitt barn som aldrig kommer hem. Blivit så otålig att man sträcker sig efter telefonen och funderar på om man ska bli kallad för tjatmorsan. Låter bli, väntar några minuter till.
Hon ska mellan landa hemma efter Polen, sen bär de av till Norge senare på dagen.

Claesdotter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0