Sniff


Jag vill på något sätt uttrycka mina känslor :)

SÅ typiskt att colan ska var lite fryst så den inte går att öppna för då pyser den ur sig ner på mina kläder. Och något mer klädombyte orkar jag inte ikväll.
MM jag lånade en sådan god parfym av mamsen min. Vet inte riktigt vad den heter och orkar inte ta reda på de just nu heller men jag gillar iallafall att lukta på mig själv. Jag tror faktiskt jag blir lite smyg kär i mig själv just nu. Shyy sig inget bara. I have a boyfriend.

Så något positivt med den förfrusna colan. Jag får tid över till att "sniffa" lite. Man ska ju alltid försöka se de positiva i de negativa. De är  dock de enda jag kommer att sniffa in i min näsa med. resten av mitt liv. Om inte dom kanske kommer på något nyttigt som ska dras den vägen. För de är som sagt så att knark inte bara drabbar människan som missbrukar de. Han/hon drar ner så många andra människor med sig med i de.

De kan jag faktiskt stolt säga att jag aldrig provat narkotika i den bemärkelsen. Hur jag menar nu är att vissa människor här i världen tycker att vanliga cigaretter och alkohol också är typer av droger. Jag kan faktiskt hålla med dom till en viss del när man går ingående på hur de förstör din kropp. Jag tror att om alkohol hade kommit  idag hade de nog inte varit lagligt. För visst är de ganska läskigt hur den förvrider din hjärna? Och kan påverka oss. De är som i reklamen. Du är med i våldäkter,familjetragedier,  berövar barndommen, misshandel, rattfylla m.m. Och de sjuka är att när man förbrukar de känns de på något konstigt sätt att man nästan på något knäppt viss då stödjer de. Eller liksom på något vis visar man att de iallafall inte är fel. För jag kan helt ärligt säga att världen hade varit en finare plats utan den.

Men hur som helst i den biten är jag faktiskt mycket stolt över mig själv att jag aldrig tillåtit mig själv att testa. Med tanke på de lilla samhälle där jag vuxit upp i där de blir allt vanligare. Finns mycket jag inte är stolt över eller som man liksom hade velat göra annorlunda under dom 22 åren jag levat. Men där har jag iallafall gjort rätt för mig anser jag. Jag ser inte ner på dom som gjort de självklart inte. Alla kan vi göra fel val. Men den som fortsätter måste jag nog dumförklara. Och de dravlet med att jag mådde dåligt mådde bättre p.g.a bitter inte på mig då jag själv mått såpass dåligt så de skulle vara lätt att locka mig att få må som en svala i en svag sommarbris.

Mitt råd till er är stå emot. De gynnar er i framtiden. Ett ynka bloss, en tablett kan leda till tragedi i vuxen ålder tro mig! Psykoser kan komma utav endast ett bloss av hasch. Som så många nu inte säger är farligt. Jag har sett påverkan av de och jag tror inte att någon vill uppleva de. Speciellt inte efter flera år.

Ne man kanske skulle kolla om colan tinat?

Godis

B ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0