15 feb 13.07

Vaknade klockan 09.10 då min pojkvän väckte mig eftersom att alarmet på mobilen hade gått och jag vaknar inte utav mig själv. Skulle ringa ett samtal men fick så klart inte tag på den personen jag skulle ha tag på. De är ju smart att sådanna så kallade "viktiga" personer finns till hands. Vad gör dom på kommunala arbeten egentligen tycker mest att dom verkar softa faktiskt. Som när jag följde med min pojkvän lite senare till ams så var han inne på ett möte där så kommer de in typ en snubbe till den snubben han var hos och sa - jag ändrade typ och skärde ner lite på dina tider så får vara lite mer ledig. Härligt va? Men hallå ? Hur ska dom kunna hjälpa människor som faktiskt behöver deras hjälp om dom då inte finns till hands när dom ska finns till hands? Kom och tänka på nu även att här hemma är de bara öppet två dagar i veckan. Vart tar dom vägen dom restrerande 3 dagarna?

Efter mötet gick vi till kungsmässan och jag kände hur de kliar i mina shopping fingrar. En tröst för mina eländen. Men icke sa nicke. SÅ löser man faktiskt inga problem och jag kunde motstå mig de. Har annars väldigt lätt att falla i den fällan. Dock trösta jag mig med en cheesburgare.

Pratat med min syster två gånger idag redan och mor en. Syster ska hjälpa mig med en plan eller hon sa väl mer att du behöver en plan och en följd till att de lät så som att hon ska hjälpa mig. Jag besvarade med att hon alltid innan sagt att man inte ska måla upp planer i huvudet då de blir väldigt svårt att leva upp till de. Tydligen behöver jag en iallafall fast en jag klarar av.

Men nu blir de frukost/lunch och titta på sunes jul.

B ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0