Someones trash can be anothers treasure




Håller på och ändrar om lite gamla "palter" som mor så fint skulle ha uttryckt de.

Som ni ser på bilden så har vi en jeansväst med nitar och en kortare modell av en skjorta med en nitrand på vardera ficka. Jag vet inte om de syns så bra men dom fnns där iallafall.

Skjortan var tidigare en lång figursydd klänning med ett så sött band i midjan. Klippte av den i midjelängd och satte på tre nitar på vardera fika. Nitarna fick jag ifrån ett gammalt fult nitbälte som inte användes. Super!

Jeans västen var tidigare en alldeles för stor jeansjacka som jag hittade i mammas utrensning och tänkte redan då att jag skulle sy om den men har inte blivit av. Klippte bara av armarna längs sömmen och fransade sedan kanterna samma ner till som inte syns på bilden. Satte även där på två nitar på varje sida av kragen.

B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0