I många sammanhang är kött faktiskt mord!

Nu har jag precis ätit lunch, risotto och vitlökssås. Är stolt över mig själv att jag nu kan laga ris. Lärde mig idag. Innan har alltid mamma eller mina dåvarande sambos fått hjälpa mig. För jag har alltid lyckats misslyckas. Antingen för hårt eller för mjukt eller för mjukt i mitten och hårt på sidorna eller tvärt om. Men nu kan jag och de är ju bra eftersom att jag snart ska bo helt själv och då kan de ju vara till en fördel.

En annan sak jag funderar på. Är att bli vegetarian. De började inte just för djurens skull utan för att jag helt enkelt mer och mer börjar ogilla alla sorters köttarter. Tycker allt smakar blod och järn. Hmm kommer dock sakna hamburgare och min älsklings pizza tomaso som de är skinka på. Och julbordet. Buhu! Men nu på de senaste har jag även börja känna ett illamående när jag tuggar köttet för jag ser den där nedrans kon eller grisen framför mig som nu vistas mellan mina tänder. Jag menar varför äta dom djuren när vi lever med vissa andra som familjemedlemar? Varför ska dom enbart födas upp på en lycklig äng endast för en överlevnad vi människor egentligen inte behöver? Jag menar vi överlever ju på sådant som idag verkligen liknas vid kött i smaken. Sen så har vi ju inte ens köttänder? Vi kanske inte ens är avsedda för att äta kött? Då anser jag faktiskt att dödandet av djur är onödigt och då klassar jag faktiskt som mord. Djur är också människor! För tänk om de är så att vi faktiskt föds om som något annat? Kanske en ko? Som just är avsedd för födda för människan. Då hade iallafall jag om jag vart den där kon önskat att de iallafall fanns en människa som stod upp för att jag skulle få mer rättighet i samhället. Asså skit hör ni hur de låter jag blir nästan tårögd. Tänk att dom här små söta kultingarna och kalvarna föds upp för att senare ätas? De är ju bara grymt!
Jag tror faktiskt jag har bestämt mig! Jag menar jag skulle ju verkligen klara av detta och få i mig alla ämnen jag behöver för tydligen måste man vara extra noga. Men anledningen till de är för att min mamma både varit veganare och vegetarian p.g.a att de skulle hjälpa henne med hennes sjukdom. Hon blev faktiskt bättre. Ja där ser ni? Kött kanske inte är så nyttigt.




Kommentarer
Postat av: The hills & The City

Tjenare!

Jag har nyligen startat en blogg om The Hills & The City. Och vill nu bara meddela att jag har tävlingar i bloggen, kika in och tävla vet jag =)



Ha en bra dag HillsAndCity

2009-09-21 @ 16:04:09
URL: http://hillsandcity.blogg.se/
Postat av: superduperanonym

våra tänder är formade för att tugga både kött och grönsaker. "huggtänderna" är ett ganska tydligt arv som köttätare. men visst klarar man att leva som vegetarian eftersom det finns alternativ till proteinet som är viktigt som mörka bönor..

2009-09-22 @ 00:02:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0