The drama of yesterday

Nu är jag hemma igen och sitter och kikar på reprisen av IDOL. Funderar faktiskt på att laga middagen så har jag gjort de. Finns inte så mycket annat att göra. Eller jo jag har massor att göra men inget jag har någon lust med.

Lovade ju att jag skulle berätta vad som hände igår de var nämligen så att jag satt här hemma och hade öppnat båda fönstren för de var varmt här inne. Jag hade på tvn. Men tyckte jag hörde något konstigt ljud som en enorm stor fläckt. Men jag sket i de för jag trodde väl att de skulle sluta men de fortsatte så jag sänkte tvn för att lyssna och de lät som de kom närmare och sen lät de längre bort. Jag blev nojjig. Blir alltid sånn när jag är själv hemma och man hör något konstigt ljud. (haha jag tittar tillomed under sängen ibland) Så jag stängde fönstren. Sen går jag in på Facebook och ser att en tjej som bor i samma stad som mig har uppdaterat att de flyger runt en helicopter med strålkastare! OMG lixxom tänker jag och tror att dom släppt lös en mördare så ringer mamma och då hör man hur den flyger över vårat tak och sen flyger den bort en bit så man fortfarande ser den från våra fönster. Och där står den stila i luften och lyser med sin strålkastare.

En del av våran konversation

Jag - Mamma vad tror du dom gör?
Mamma- Jag vet inte men de måste vara allvarligt, de är väl något skumt.
Jag - Buhu.
Mamma - Ja vi gör nog bäst i att hålla oss inne
Jag - Men buhu hallå
Mamma - eller så är de nu ailens som kommer för att inkräkta våran planet
Jag - :|
Jag - Säg inte..så
Mamma - Men nu får du ge dig haha. vi lär ju få reda på vad de är imorgon iallafall.


Ja vi pratade säkert i telefon i 20 minuter och speculerade.

Men sen visade de sig iallafall att de var en gubbe som hade försvunnit. Så någon stund efter att jag fick syn på helicoptern så drog dom igång med skallgång och hundpatruller och grejjer. Men de var otäckt varje gång den flög över taket för de vibrera i hela huset innan jag visste varför dom flög här.





UPDATE:
Gubben hittades på sjukhus och hade tydligen varit där hela tiden. Han söner hade ringt och kollat på alla sjukhus i närheten såklart och polisen men dom hade sagt att han inte fanns där men tydligen gjorde han de. Sjukt ju att man inte ens ska kunna lita på "lagens män"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0