Hjärnskakning och minnesluckor

Hej. Jag är vid liv. Hela dagen igår var Fucked up! Kunde inte ta mig för att blogga ens. Jag har kommit på att jag aldrig skulle kunna bli en bra "storbloggare". För vissa dagar orkar man inte uppdatera eller vill helt enkelt inte. Och för mig ska de vara lite de som är meningen. Att man verkligen ska känna för de. Jag älskar att skriva av mig för de mesta men vissa dagar står de helt still eller så finns helt enkelt inte orken där. Igår var en sådan dag.

Jag var ju som sagt ute i lördags och kvällen började lugn och de var meningen att jag skulle ta de ganska lugnt. Hade inte hunnit till systemet och de som fanns hemma var lite vin och två öl. Men sen kom mammi och var på party humör också och bjöd på drinkar sen bar de av till krogen och där bjöds de med vill jag lova och de var väl lite där som de blev fullare men inte fullt så fullt. För här har jag fortfarande minnen ifrån.
Men sen på efterfesten hemma hos C var de något som hände tror jag? Jag vet inte om de var jägern? ölen? Eller de faktum att jag har ett svagt minne av att jag slog i bakhuvudet i asfalten.

Jag var nämligen ensam när denna eventuella handling kan ha skett. Så de finns lixom ingen som kan intyga de. Jag har iallafall minnesluckor. Vissa saker är lixom helt borta jag kommer bara ihåg sekunder av själva händelsen när någon berättat de för mig. Och de var efter att jag vart ute själv på vift som minnesluckorna började så kan ju hända att jag slog i huvudet. De enda sällskapet jag hade var killen i andra sidan av luren och de minns jag dock inte allt jag hade sagt men. Minns iallafall att jag stod och prata med honom på en stor gräsplät i bara klänning och snygga "pissetofflor". Minns dock inte hur de gick till när jag kom tillbaka till festen eller hur länge vi prata i telefon kommer bara ihåg ett kortsamtals ämne vi hade sen minns jag inte mer så om jag slog i huvudet måste jag gjort de innan?

Iallafall när jag gick från festen kommer jag ihåg dock inte strax innan att jag satt inne på toan ett tag de är verkligen där jag inte minns vad jag gjorde där? Minns bara kort att jag var där inne efter att J berättat de.  Jag och mamma traskar iallafall hem och väl hemma så går jag och kräks för att jag känner mig jätte yr. Brukar aldrig spy nästan. Och jag tror inte att jag vart så värst full heller har ju varit fullare utan att må dåligt. Men spyr gör jag iallafall och går och lägger mig men känner att illamåendet fortsätter därför hämtar jag en hink och ställer vid sängen. Klockan är runt två här. Sen somnar jag. Sen vid fyra tiden när min kombo kommer hem så vaknar jag och spyr igen och de är inte så vanligt efter så många timmar efter första gången för de brukar oftast gå ur kroppen när man spyr första gången. Men jag tror ju fortfarande att de är fyllan och tänker att jag aldrig ska dricka igen och vill bara vakna till morgonen och att allt ska vara över. Kommer inte ihåg hur länge jag spydde då när jag vaknade upp igen men jag somnade iallafall om igen.

Vaknar vi nio tiden på morgonen. Varför vaknar man alltid så tidigt på bakfylla? De är väl då man borde sova länge? Men iallafall jag märker inte av något först men sen efter att ha varit vaken ett tag känner jag hur dåligt jag börjar må. Huvudvärk, yrsel, illamående till tusen, bragighet och ont i magen. Så jag äter lite chips och tar en alvedon och magtablett och dricker flera lite vatten. Sen känner jag hur allt är på väg upp. Och hinken får sköta sitt igen. Jag brukar aldrig vara bakfull så jag tycker de är lite konstigt men tänker endå att de är bakfylla. Jag ligger kvar i sängen och halvsover till sju på kvällen. De är först då jag orkar ta mig ut och åka och handla lite mat. Senare på kvällen känner jag hur de känns som jag har ett stort blåmärke i bakhuvet och de är alldeles ömt. De är då jag får svaga minnen om att jag kanske har slått i de? Men de är inte först föränn idag jag innser att jag måste ha gjort de och har fått en lätt hjärnskakning. Alla symtom stämmer och eftersom jag mår dåligt med yrsel, huvudvärk och illamående idag med så är de ju inte bakfylla. Allt kommer från huvudet. De stod även att man kan få minnesluckor och de förklarar ju då varför jag inte minns för jag brukar ju som sagt inte glömma så på de visset.

Tycker faktiskt lite synd om mig själv. Nu blir de vila i 10 dagar utan ansträgning och utan alkohol. Inte för jag vet om jag hade velat ha de endå? Den här gången känns de faktiskt som att de kommer att dröja. Men man ska aldrig säga aldrig. Men där har ni anledningen till att jag vart helt lost igår och idag. Jag har inte ens orkat duscha en eller ens äta så de ska jag göra nu, båda två. Först duschen.


(tack till min komboman som tog hand om mig den här natten och morgonen, de betyde guld )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0