Im a mess right now






Sega dag, sega värld. Jag sitter bara här och inte gör något. Stirrar på en tv som inte ens är på. Jag gillar inte tv tittande. Förutom när de är något riktigt bra men där ljög jag.. jag tittar inte ens då. För jag har antagligen redan sett de på datan då.
De finns massa saker jag skulle kunna ägna min tid åt. Jag skulle kunna:

- Städa vilket verkligen är ett måste innan helgen för att jag ens ska kunna vistas här inne.

- Vika in alla mina kläder som just nu befinner sig överallt förutom just i garderoben.

- Tvätta innan tvättberget förökar sig till monsterania!

- Gå ut på en riktig långpromenad för att rensa skallen. För just nu kan jag inte ens tänka. Jag uppfattar de inte ens. Sen också gå ut för att schipp blir lycklig och vi skulle kunna busa i flera timmar så iallafall någon av oss blir lycklig.

- Gå in för att hitta ett jobb eller en utbildning som jag vill göra!

- Se mig om en lägenhet då jag helst behöver flytta om 46 minuter.


Men inget av de kan jag ta mig för att göra. Kroppen bara stoppar mig samtidigt som hjärnan säger en annan dag.
Just nu vill jag antingen bara lägga mig inne i ett mörkt instängt rum och slänga täcket över huvudet och vakna när något extremt roligt och bra händer igen. Eller så vill jag ställa mig i en iskall dusch och låta vattnet rinna över mig såpass länge att huden ser ut som en 100 åriings och jag kankse har vaknat till och kommit till insikt att de bara är jag som kan påverka min framtid och ta tag i de nu. Ingen annan. Men jag tror väl fortfarande på miraklet som ska komma utan att jag gör något?

Jag börjar undra om jag är på väg in i en deprission igen? Känns nästan så eftersom jag vill dra täcket över huvudet ett tag och inte göra något. Jag vill bara va för ett tag. Helst själv långt bort helt ensam utan ljud. Bara tystnaden. För att komma till insikt med saker och ting. Någon som har en ledig stuga till mig i vildmarkens norrland?

Jag behöver semester. Den veckan i Turkiet i somras, jag har aldrig mått så bra eller kännt mig så lycklig. Jag vill leva så. Varje dag. Kunna göra som man vill, hur man vill och inte behöva bry sig de minsta om vad folk tycker och tänker man behöver heller inte vara på ett visst sätt för att passa in man blir omtyckt endå. Jag gilla friheten, att slippa alla så kallade "måstena" och inte alla dessa oskrivna regler som vi har här hemma. Visst sverige är ett bra land men vi är bra tråkiga och konstiga. Dom tyckte jag skiljde mig från alla andra skandinavier som kommer ner dit. In a good way. Jag kanske helt enkelt inte passar in här? Iallafall så vill jag bo i en storstad om de så är i sverige eller bangkok spelar ingen roll just nu!

Ja nu har jag fått lätta skallen lite iallafall. Jag ska börja ta tag i saker men inte idag, inte just nu. Jag ska heller inte dra vatten över huvudet utan jag ska börja sakta men säkert. Jag ska prata med mig själv som att jag pratade med en vän för jag vet att jag kan vara klok och resonera bra i många sammanhang men de ju som sagt svårt att leva upp till de själv. Därför ska jag bli min egna coach. Och resonera samma med mig själv som jag hade gjort med en vän och ta de lungt nu i början. Gud skapade inte världen på en dag!

Jag ska ändra mitt liv och min livsstil dag för dag steg för steg.. och men visst FAN ska jag börja idag. Med att från och med nu blir de inget godis på veckorna. Jag tänker inte förbjuda mig helt för de vet jag att jag inte klarar av såhär i början de gäller att börja med småsaker. Och idag tar jag tag i hälsan. Imorgon kanske de blir början till något annat?

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag kan följa med till stugan i norrland! Låter alldeles utmärkt just nu ;) <3

2009-10-13 @ 22:05:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0