4 advent

Vem sa att julen är glädjens tid ? För många är de inget annat än tragedi och sorg. Jag tycker att vi istället för att lägga energi på att briljera och köpa julklappar för att på något sätt "skryta" eller visa sig bäst genom att du kanske köpt den "finaste" klappen ska slänga en tanke på just dom som inte har de lika bra som dig! Materiella saker betyder ingenting i längden. De är de kärlek och omtanke som gör.

Var tog personer som Robin Hood och Karl-Bertil Johnsson vägen?

Jag säger inte att de inte finns dom människorna som inte gör något för världen, ensamheten. Men jag säger bara att vi är alldeles för få. Vi är även alldeles för egocentriska! Så länge vi har de bra. Men de är klart att vi snart alla kommer att bli drabbade någon gång. Vem säger att de inte kommer att vara du som sitter i den stolen någon gång? De finns inga garantier för något.

Jag skulle hellre gå till ensamma, snälla människor på jul och skänka dom en glädje än att sitta hemma hos min familj hela julafton som jag endå vet att dom har varandra. Dom vet att jag bryr mig om dom endå. Men tänk på dom som inte har någon.  För så länge jag kan glädja någon annan glädjer de mig själv. De lilla kan till slut bli en stor förändring. Vi tänker alldeles för mycket på oss själva. Men tänk även på den " lilla människan".

"varje liten insatts blir till en enda stor"

Ta hand om varandra man vet aldrig när de kan vara försent <3

Big Love B 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0