Mars 5, 2010


Jonni stor shoppade igår.
Skönaste citatet när vi kommer fram till Bilen och börjar packa in och jonas upptäcker att P och T knappt får plats med deras kassar som kanske hade lika mycket tillsammans som vad jonas hade själv och lite där till kanske.
- Du visste redan innan du handlat att jag har en golf!


Igår kom j efter jobbet. Och under tiden som jag spexade till mig själv kollade vi på andra avenyn och de plingar till i luren. " Oki. Jag jobbar :) Ska du med till *pip* sen ? puss ". Absolut som svar!
Så jag fortsätter med håret och tar senare ut Schippen för en tripp. Sen hör dom av sig att vi ska dra vid en kvart över fem.


Jonas äter ketchup med mat och de gillar jag för visst är de härligt att skämta på någon annans beskostnad?
Han sa själv denna kanske håller två veckor iallafall!

Den är verkligen mega stor, större än mig! Sen beror de väl på vad man jämför med. Hade jag haft en kuk hade denna säkert bara vägt hälften av min storlek.... enligt.. hmrm.. ja..?? ..mig själv då!

Innan mathandlingen beger vi oss till två olika Bokia butiker för en speciell bok som inte finns ute än. Sen beger vi oss till willys. Jonas är lite utav en "matmissbrukare", (Ironical). Vem köper fyra stora konservburkar ravioli, två paket fiskpinnar, två stora grädde, två ris paket, två stora kavli mjukostar, två 2 litare juicepaket och två stora paket med prickikorv och skinka när man bor själv ? haha pluss en annan massa mat som han kanske då endå köpte en av varje. Hade de inte funkat att halvera de? Och så säger han när jag säger du kan lika gärna köpa en stor pommes dom kostar lika mycket. Ja men jag ska ju få plata i frysen också så jag tar en liten. Haha skönare dude blir svårt att hitta! Så på vägen hem fick vi sitta som packade sardiller mat kassa högt upp till öronen. Och disskuterade matmissbruk, regnande matkassar och saker som figureras i mat.  Jag sa jag kommer drömma om mat inatt. De gjorde jag dock inte.

Drömmde om att Schippo min lille hund kunde prata och tydligen så har han kunnat de sen han var ett halvår berättade han för mig. Jag frågade han om Saga också kunde prata men inte med mig hon kunde bara kommunicera genom honom sa han. Mår jag bra?

Tre andra underliga saker som hände igår. Som fick mig att undra om jag verkligen mår bra? Tänker jag för mycket eller tänker jag inte alls?

Första; You talking to yourself!
Efter att ha pratat med Jonni i telefonen och han meddelat att han kommer bort har jag då hållt telefonen sådär lutat på axeln ni vet? Och jag vet att jag grejar med något så jag lägger inte på utan låter telefonen klickas av när han slänger på luren. Väl där går jag väl i någon till några minuter sen undrar jag vart jag lagt telefonen?

Jonas har frågat mig efter att jag alltid lägger min telefon någonstans ena minuten sen är den veck.
Brukar du glömma saker? Ja? Brukar du ha ont i huvudet?`Ja? Du kanske har en hjärntumör?!

Vilken tur att jag redan röntgat min hjärnan en gång efter tumör? Hur otur skulle inte de vara och få en nu? Är inte alla som får skallen röntgad precis.


Andra; Glömd ugn!
Jag har lagat mat. Lax och persilje pasta. Laxen i ugnen och sätter mig ner för att äta. Laxen blev efter så den tar jag ut sist och lägger upp på tallriken. Sätter mig i soffan och grejar med en massa annat som jag brukar göra när jag äter själv. Så kan kanske sitta en timma och käka allt som allt. Dock kom Jonas efter en halvtimma kanske och vi hinner titta på andra avenyn och tiden går lite till. Sen säger jonas ifrån köket ska ugnen vara på? Öh ne?

Här om dagen hittade jag min locktång på på eftermiddagen efter att ha varit ute en sväng och insåg att den varit på sedan kvällen innan.

Tredje; Glassfromage
Då medans jag äter min mat kommer jag på att idag vill jag göra en milkshake. Så ställer fram en knappt öppnad glass förpackning av sorten gammaldags vanilj för att den ska mjukna till lite.
Sen tänker väl inte jag mer på de. Tills jag går in i köket vid nio efter handlingen och ska packa upp mat. Där står min glas ensam, mjuk och ljummen. Hejdå glassen.

Denna insident har jag iallafall någon jag kan skylla på. Börjar på J och slutar på onas.

B.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0