egoego

Lite smått frustrerad då jag sitter här hungrig som en hel biafra familj med en soppa varm som solen själv. Blev bara otur med den där soppan idag, först ingen lök och sen råka jag droppa ner ett halvt paket persilja i typ. Men god de är den.. nog.. har ju inte lyckats smaka än efter en kvarts väntan. Bara lite spa på en "törrer bröbete". Men som sagt finns människor som har de värre. Jag ska vara tacksam för min brödbit.
Ska man tänka såhär? Orkar man tänka såhär? För då skulle man ju aldrig få vara ledsen, arg eller frustrerad. För de finns ju alltid någon där ute som har de värre. Och då får man ju dåligt samvete när man väl kommer på att de är så och man då suttit där och klagat. Äh, man kanske inte ska tänka så mycket på hur andra har de, både de dåliga och de positiva dom har. Utan bara tänka på och jämföra med sitt egna ? Men då är man väl en egoist?


Fördömda soppj**el!

BC


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0