E.K



Precis som när man var yngre och bodde hemma. Söta mamisen köpte en tidning till lilla mig som jag ska ligga och läsa sen innan jag somnar ikväll. Bor ju hos min mamma under en liten period nu p.g.a omständigheter runt omkring. Men idag känner jag endå att jag verkar må lite bättre. Och de är ju bra.

Var mysigt hemma hos mormor. Man träffar ju nästan aldrig henne längre. De blev så efter att morfar dog. Sen p.g.a andra omständigheter som är lite av privata. Men nu har de blivit bättre. Och jag ska åka och hälsa på oftare. Jag tänkte på de förut när jag var där hos mormor att ibland känns de som något saknas. Och jag kom på att de är nog en del i de att de fattats mor och far föräldrar hos mig. För på min pappas sida har aldrig funnits eftersom jag inte har någon kontakt med honom.
Jag tycker om gamla. Dom är roliga och kloka och jag älskar deras historier ifrån deras år som unga.Och min mormor är så modern i sitt sinne. Hon är en ung gammal kan man säga.
Jag håller med den äldre generationen som säger de var bättre förr.
Och på något sätt känns de som att familjen (släkten) hålls ihop och blir mysigare med dom äldre. inte sant?

Men nu ska jag ta en dusch sen ska jag gå in och lägga mig i stora sängen och titta på film med mor.

PUSS, B ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0