14 Jan 23.45


Sitter just nu på tåg stationen i gbg och väntar på tåget som ska gå 00.17. Fattas bara att de är försenat de med. Litar helt enkelt inte på kollektiv trafiken idag. Dom följer inte tidtabellen, och där står den lilla människan.
Var nämligen så att jag idag igen fick åka taxi. Fast denna gången in till Göteborg. För att tåget från min stad var försenad 25 minuter till dit jag skulle byta och ta tåget till göteborg. Tror taximetern kom upp till 2265 kr! Tur att jag inte fick stå för notan den här gången heller. Blir ju alltid problem när jag ska någonstans. Antingen får jag åka taxi eller så får man vänta till nästa buss eller tåg. Men de är inte bara de värsta för hade tåget inte varit försenat så hade jag hunnit med tåget 23.17 men eftersom taxi chaffören ska köra fel i 30 min missar jag såklart de och får sitta här och vänta i en timma ungefär. Så de är inte min dag idag kan jag säga.
Men de kunde varit värre så jag ska vara eller försöka vara happy till dess att de blir värre.

Går många luriga gubbar här med svarta rockar och blänger bakom buskiga ögonbryn. Så ska nog lägga ner nu. Kom fram en och frågade om svart taxi. Nej tack sa jag. De värsta är att dom som gör de tänker säkert snåla svenskar. Men de sjuka är att han har säkert mer pengar än vad jag har i fickan. Men ögat lurar även den blinde! Undra om jag kom på de där eller om de kom naturlig bara?  Kanske brutalt sagt men sant.. tror jag.

Miss You, that's all I can say for now. Är de så att vi ska komma på alt när de är försent? Är vi (jaget) människan skapta sådanna?

B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0