laugh

Im wake wake! Och var för en stund sen ute med Schipp. Träffade på mamma och Laika så hon och plutten fick busa lite på uppfarten där dom endå plogat bort en hel del. Så han fick springa av sig lite! Går ju inte att gå någonstans då trottoarerna nu består av stora snöhögar. De är helt sjukt ju! Kommer den någon gång att smälta? Och tydligen så ska de komma in en storm till. Jag är glad att jag bor på andra våningen för snart är väl dörrarna med igen snöade?


Me like yesterday!

Igår på vägen hem från affären var jag tvungen att stanna upp och titta extra noga på två tjejer i 13-15 års åldern som gick ut ifrån ICA. Dom trodde säkert jag var värsta miffot? Medans jag tänkte de samma om dom. Hallå eller, de är säkert en 15 minus grader och dom kommer ut ur butikn utan vantar med varsin glass i handen och slickar på? Are they going mad?

Efter att jag kommit hem var jag lipig, grinig och utmattat och tänkte att jag aldrig mer någonsin vill gå ut igen förän asfalten på marken börjar synas igen!

Haha jag kan inte sluta skratta! Vilken fruktansvärd skade glädje vi människor har. Känner mig samtidigt så dålig och elak för att jag skrattar åt de. Hade de varit jag hade jag varit en total mess right now. Hade deppat sönder mig och haft två anledningar till att inte gå ut.
Iallafall så ringer syrran mig;
- Mathildaaa...(med sånn där hopplös, ledsen röst)
- hehe ja va e de?
- du? har du lösögonfransar?
- haha va? Ska du med de till?
- Ah men hur klantig är jag inte eller? Var ute och skottade snö och får skaftet i ögat. Och när jag tittar på skaftet så ser jag en massa ögonfransar. Och går och tittar mig i bilspegeln och säkert en centimeter ögonfransar är helt borta. Tänk om dom inte växer ut igen? Och jag som ska ut på lördag...
(kan inte hålla mig för skratt för man får ju alltid en sånn där rolig bild framför sig. Alltid förvärrad också. Sen är de här sånt här som typ  bara händer syrran)
- de är inte kul..
- Haha ne jag vet förlåt men asså.. haha. a men de är väl klart dom växer ut igen. Fan shit jag hade fått panik och börjart lipa.
- mm vad tror du jag nästan gör. tror du de?
- ja de tror jag, r´s växte ju ut efter att han syster klippt av dom.
- jo men hela roten är ju borta !
(jag börjar googla medans vi pratar vidare om hur hon ska greja till lösögonfransarna till på lördag och om dom aldrig skulle växa ut igen)
- du här står de faktiskt att dom inte växer ut igen när dom brutits av så...(jag kan vara så elak ibland)(hur var de med att man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad?)
- VA?
- haha ne jag bara skojja..
- haha men...de är inte roligt.
- Nä men här står de att de bara tar någon dag innan roten syns. Och typ några veckor innan fransarna börjar synas och på två månader så kommer dom vara helt utväxta. Lagom till dansgalan kanske? (slutet på april)
- Två månader?:O hehe mm jag tänker inte följa med till dansgalan.. :P

ah shit fattar inte hur man lyckas?, de där gjorde verkligen min dag. Förlåt syrran för att jag skrattar på din bekostnad. Men kan inte låta bli, Anna franslös XD!!! Puss älskar dig.

Nu ska jag nog äta lite frukost. B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0