N o M o r e C a n d y

Haha, jag är så fruktansvärt duktig på att göra de jag planerar har jag kommit på! Har varken joggat, ätit eller solat än och klockan är 13.06. Och godis de har jag redan ätit som frukost. Jag tror jag måste sluta med godis helt för att bli av med mitt begär! För jag vet när jag låg inne på sjukhuset i två veckor så åt jag inget godis överhuvudtaget eftersom jag bland annat inte fick de. och efter att jag hade kommit hem så åt jag inte på flera veckor för sötsuget hade försvunnit helt. Sen en kväll när jag skulle ha myskväll med kompisarna så åt jag lite och vipps så var godissuget tillbaka! Lätt som en plätt var de. Jag tror de är kroppen som blir beroende. De blir lixxom som ett gift. Och jag som har diabetes borde ju faktiskt inte äta de. Jag vet ju att jag kommer att må så himla Mycket bättre! Jag får äta godis men inte i dom mängderna jag äter nu och utan insulin. Jag har kommit på att min värk i kroppen och att de ibland känns som armarna ska stelna till är p.g.a godiset. Så nu ska jag verkligen försöka sluta nästan helt. Någon gång kanske om man känner för de. Fast egentligen kan jag nog klara av att bara hålla mig till cola light. För jag vet att om ett tag kommer jag inte vilja ha de. Frukt är minst lika gott!  Fast de ska man inte heller äta för mycket av eftersom de innehåller frukt socker. Som ex. vindruvor är nästan lika farligt för mig att äta som godis. Mitt blodsocker stiger nästan lika mycket utav de.

Ne nu blir de frukost, sen blir de solning och sen promenad? Eller om jag tar promenaden senare ikväll?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0