Im A Pear

Min 5 åriga systerdotter börjar övertyga mig om att jag antingen är osmart eller de faktum att vi vuxna människor faktiskt förlorar våran fantasi helt och håller när vi blir just vuxna (hanna förklarade för mig idag att jag är faktiskt är vuxen. För när man är över 20 då är man de) eller att vi helt enkelt inte behöver prata med dom på en helt lägre nivå!

IGÅR ÖVERTYGADE HON MIG OM ATT MAN INTE BEHÖVER PRATA BARNSPRÅK:

Vi är på väg från mamma till pizzerian för att hämta pizzan och min systerdotter berättar hur hon ätit så mycket godis och chips.

Jag svarar med en liten barnsligare, käckare röst, - Men hur ska du orka pizza va? När du ätit så mycket gottit? (påskoj)

Hon tittar allvarligt och svarar med seriös ton att:  - Kroppen fungerar så förstår du moster att den gör av med dom ämnna som vi inte längre behöver. Och då gör vi av med de så att vi senare ska kunna äta mera och få i oss ny näring så kroppen får energi igen.

 (JAG) Stum och står som ett frågetecken... Hur ska man ens kunna svara på de svaret?

Dagens bästa, jag citerar:

Jag sitter och tittar igenom G´s pärm med massa olika pärlgubbar och kommer till en bild med massa jul tema eller rättare sagt bara jultema.

Men jag sitter där och pratar med människorna i rummet och min syster dotter sitter brevid och tittar med mig och jag utbrister mig:

- Nämen titta vilken söt snögubbe !
(mamma) - Ja, och titta den lilla tomten så söt den var.
(jag) - Haha Ja och tomtegumman.
 (jag) - och kolla på det lilla lilla fina päronet där,  också så sött!
De går några sekunder...
(Systerdottern utbrister sig) - Men Moster de där är ju inget päron de där är ju en julgran.
Alla utbrister i skratt..
(systerdotter) - Ett päron har väl inga guldkulor på sig heller?
(jag)- Öhm nee.. haha men de kanske var ett fint päron med fina guldkulor som ville vara ett litet julpäron?

Är de så att jag är osmartare än en 5 åring eller att jag helt saknar fantasin för att kunna se den verkliga bilden? Börjar jag återigen bli gammal? Från och med nu kommer jag att kallas päronet.




Kommentarer
Postat av: Sara

Det är bara fint här :) Fin blogg du har.

Kram

2009-10-12 @ 07:13:14
URL: http://sarashistoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0